T

Trigger i samarbete med General Assembly - ska minska det digitala kunskapsgapet i Norden

Nyhet

Spotify, New York Times och Adidas är bara några av de företag som har använt General Assembly för att öka sina medarbetares digitala kunskaper. Nu intar den välrenommerade utbildningsaktören Stockholm och Oslo i samarbete med Trigger.

Bristen på digital kompetens är en av de största utmaningarna som nordiska verksamheter står inför. En ny kartläggning av Norstat, på uppdrag av Trigger, visade att bara en av fem norska toppledare anser att deras verksamhet har den kompetens som behövs för att möta digitaliseringen. I Hays Global Skills Index från 2016 kom Sverige överst på listan över högutvecklade länder med störst brist på relevant kompetens.

– Gapet mellan vad som krävs och den kompetens som finns hos många företag och organisationer är fortfarande för stort för att möta framtiden på ett hållbart och konkurrenskraftigt sätt. General Assembly har kommit absolut längst med kompetensutveckling inom digital transformation med allt vad det innebär. Därför är vi jättestolta över att tillsammans med dem kunna erbjuda ett helt nytt utbildningskoncept på den svenska marknaden, säger Dora Streiffert, VD för Trigger Stockholm.

General Assembly har redan arbetat med 20 procent av Fortune 500-företagen, och är en välkänd global leverantör av kvalitetsutbildningar inom tech. På kundlistan står även företag som IBM, Mastercard, Estée Lauder, General Electric, J.P. Morgan, Bloomberg och Target. General Assembly har utbildningsplatser i 20 städer runt om i världen, men än så länge bara ett campus i Europa, som finns i London.

– Trots att Stockholm ligger i fronten inom startup- och techvärlden är behovet av digitala kunskaper fortfarande enormt bland större, mer traditionella företag. Där hoppas vi kunna göra skillnad, säger General Assemblys Europa-chef Anand Chopra-McGowan.

Under hösten 2017 lanserar General Assembly i samarbete med Trigger ett flertal kurser i Stockholm och Oslo som är specialanpassade för den nordiska marknaden. Kurserna består av 5- dagars intensiva bootcamps inom digital marknadsföring, innovation och produktutveckling, och hålls av General Assemblys välkända och internationellt erfarna instruktörer.

I Stockholm ges den första kursen i Digital Marketing mellan den 13-17 november på GT30. Du kan läsa mer om kursens innehåll och anmäla dig här.

Läs mer om samarbetet i media:

Di Digital: “General Assembly intar Sverige – ska utbilda storbolagen i tech”

Resumé: “Trigger och General Assembly i utbildningssamarbete”

Dela: